Tikkurila wspiera owady zapylające

Marka farb Tikkurila od lat jest pionierem w tworzeniu popartych licznymi certyfikatami rozwiązań ekologicznych. Systematycznie wdraża innowacje branżowe, które udowadniają, że można tworzyć piękne wnętrza i dbać o estetykę wokół domu, wykorzystując produkty wytwarzane z poszanowaniem zasobów naszej planety i zdrowia ludzi. Zaangażowanie marki w działalność na rzecz natury to także aktywne wspieranie inicjatyw, które przyczyniają się do jej ochrony. Nie inaczej jest w ramach współpracy z Fundacją.

Jednym z filarów kooperacji są działania edukacyjne i uświadamiające, jaką funkcję pełnią w środowisku owady, szczególnie zapylające. Dotarcie z tym przekazem do szerokiego grona odbiorców może pozwolić na ukształtowanie postaw, dzięki którym te niewielkie, ale jakże pożyteczne stworzenia, będą mogły poczuć się bezpieczniej. Nacisk kładziony jest na działania edukacyjne, współpracę przy zakładaniu łąk kwietnych oraz propagowanie i stawianie domków dla owadów.

Dlaczego? Ponieważ pszczoła miodna ma już naprawdę dobry PR — coraz częściej postrzega się ją nie jako uciążliwego insekta, którego lepiej się wystrzegać, ale zgodnie z prawdą — jako niezwykle pożyteczne stworzenie, istotne dla całego ekosystemu (w tym dla człowieka), ale i dla gospodarki. Dzikie zapylacze pozostają pod tym względem daleko w tyle. Jako społeczeństwo, nadal boimy się os, brzydzimy much, a wszystkie razem uważamy za co najmniej bezużyteczne, jeśli nie szkodliwe. Dzięki połączonym siłom Tikkurila i Fundacji ten stereotyp może ulec zmianie. Edukatorzy zaczynają od najmłodszych i już kilkulatkom tłumaczą znaczenie innych niż pszczoła miodna owadów zapylających.

Z kampanią informacyjną należy dotrzeć także do dorosłych – to oni odpowiadają, często zresztą nieświadomie, za większość działań szkodzących zapylaczom. Mało kto zdaje sobie sprawę, że częste koszenie trawników, używanie chemikaliów w ogrodzie, a nawet zapalanie nocą światła bez zasłonięcia rolet w pokoju, przekładają się na słabsze zbiory i w efekcie na wyższe ceny sporej części owoców i warzyw. Tikkurila wierzy, że ludzie z założenia mają dobre intencje – wystarczy wyposażyć ich w wiedzę, a działania proekologiczne będą już podejmować sami.

Marka Tikkurila

TIKKURILA to międzynarodowa marka wysokiej jakości produktów przeznaczonych do malowania, dekoracji i ochrony różnego rodzaju powierzchni zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pomieszczeń.
W ofercie posiada szeroką gamę farb, impregnatów czy emalii dla klientów indywidualnych, a także profesjonalistów oraz powłoki i rozwiązania przemysłowe.

Tikkurila wiele uwagi poświęca bezpieczeństwu wytwarzanych przez siebie wyrobów, stąd też produkty tej marki są przyjazne dla użytkowników i środowiska naturalnego.

Jedną z najnowszych propozycji jest linia przyjaznych dla środowiska farb nowej generacji – Tikkurila Nature, która posiada certyfikaty EcoLabel, M1, rekomendację Polskiego Towarzystwa Alergologicznego oraz spełnia wymagania BREEAM i LEED Produkty Tikkurila dostępne są w sprzedaży w około 40 krajach od ponad 150 lat. Firma powstała w 1862 r. w Finlandii, na polskim rynku pojawiła się w 1998 roku. Obecnie jest częścią koncernu PPG.

Więcej informacji na temat marki dostępnych jest na stronie www.tikkurila.pl

Tikkurila Polska S.A.
ul. Ignacego Mościckiego 23
39-200, Dębica