Projekt Edukacyjny Eko-Kreatywni i Pszczoła Musi Być

Projekt Edukacyjny Eko-Kreatywni i Pszczoła Musi Być

Bardzo nas cieszy, kiedy możemy zaangażować się w działania edukacyjne i uświadamiające konieczność niesienia pomocy dla Natury – bo przecież nie tylko pszczół i zapylaczy.
Szczególnie zaś cieszymy się, gdy w tych akcjach biorą udział najmłodsi. Tak właśnie było w przypadku projektu organizowanego przez Szkołę Podstawową numer 127 z Warszawy.

Eko-Kreatywni – Pokochaj owada

Projekt odbywał się pod bardzo miłym naszemu sercu hasłem:
„Pokochaj Owada. Jestem odpowiedzialny za moją Planetę”.
I był realizowany w roku szkolnym 2021/2022. Koordynatorką projektu była Pani mgr Anna Kołodziejska z tejże szkoły, zaś partnerem VII Ogród Jordanowski w Warszawie.
My zaś byliśmy tylko jednym z elementów układanki. To dobrze, bo widać, że dzieci – pod okiem Pani Anny – podeszły do tematu szeroko.

Co się z nim znalazło?

  • Udział w Akcji Sprzątania Świata.
  • Zbiórka plastikowych nakrętek.
  • Konkurs plastyczny „Piłsudski i pszczoły” (wiedzieliście, że był pszczelarzem i prowadził własną pasiekę?).
  • Warsztaty bożonarodzeniowe – świąteczny stroik z wosku pszczelego.
  • EKO-karmnik.
  • Ekotorba – warsztaty krawieckie.
  • „Pszczeli escape room” – warsztaty ekologiczne.
  • „Pszczoła musi być!” – warsztaty przyrodnicze (to my:).
  • Pokochaj owada! – zadanie plastyczno-techniczne.
  • Omnibus przyrodniczy.
  • Światowy Dzień Pszczół – zabawy na świeżym powietrzu.
  • „Ostatnia pszczoła na Ziemi” – przedstawienie teatralne.
  • Pszczeli Festyn w VII Ogrodzie Jordanowskim.

Wielki szacunek dla wszystkich zaangażowanych, bo projekt trwał cały rok szkolny, od września do czerwca. Patrząc zresztą na blog SP127 (https://sp127.edu.pl/p,30,z-zycia-szkoly) dzieje się tam naprawdę dużo dobrego.

Pszczoła Musi Być w Szkole Podstawowej 127

Jak dołożyliśmy naszą cegiełkę? Prowadziliśmy zajęcia dla klas 0-3 (to bardzo wdzięczna publiczność), a tematem przewodnim była rzecz jasna ochrona zapylaczy. Naszym celem zaś przekazanie dzieciom, jak ważną odgrywają rolę w przyrodzie. Oczywiście nie ograniczaliśmy się do tego, bo projekt był kompleksowy, stąd też można powiedzieć, że chcieliśmy skupić się na zwróceniu uwagi dzieci na piękno przyrody, jej wagę dla nas i tego, że postawy proekologiczne warto kształtować od małego.

Przyznajemy jednak, że największe zainteresowanie – i grad pytań od dzieci – wzbudziły opowieści o pracy pszczelarza. Omawialiśmy też domki dla pszczół – dlaczego warto je stawiać, jak są zbudowane, co umieścić w środku i jakich lokatorów można się spodziewać. Mamy nadzieję, że chociaż część dzieci namówi rodziców lub rodzeństwo do wspólnego budowania domków dla owadów i znajdzie dla nich miejsce w swoim otoczeniu. Wręczyliśmy dzieciom również woreczki z nasionami roślin miododajnych – niech kwitną dla owadów.

Zobacz również

Dołącz do naszej
społeczności

Bądź EKO każdego dnia i zachęcaj do tego innych. Śledź nasze profile, lajkuj i udostępniaj. Najważniejsze, żeby było nas jak najwięcej.

Chcesz być na bieżąco?
Zapisz się do naszego newslettera

Inspirujące artykuły, ciekawostki ze świata przyrody, edukacja ekologiczna, relacje z naszych akcji. To wszystko i sporo więcej, za to zero spamu i nachalności. Bądź z nami!

Masz jakieś
pytania?

Zadzwoń i dowiedz się wszystkiego, czego potrzebujesz.